
.png)
Picturae, marktleider in digitalisering van cultureel erfgoed, werkte samen met Generation C om een competitieve strategie en monetisatiemodel te ontwikkelen voor hun in-house camera-calibratiesoftware. Het team voerde diepgaand marktonderzoek uit, analyseerde belangrijke concurrenten en onderzocht technologische trends om de huidige marktpositie en kansen scherp in beeld te krijgen.
Picturae is een internationaal erkend bedrijf met meer dan 25 jaar ervaring in het digitaliseren, bewaren en beheren van cultureel erfgoed. Het staat bekend om zijn toewijding om erfgoed toegankelijk te maken via eigen softwareoplossingen en voortdurende innovatie.
Picturae wilde een duidelijke go-to-market- en verdienstrategie ontwikkelen voor een specialistisch softwareproduct. Daarbij kwamen drie uitdagingen naar voren:



Picturae zocht een strategie die commerciële kansen benut en tegelijk past bij hun innovatieve en kwaliteitsgedreven reputatie.
Om de camera-calibratiesoftware succesvol naar de markt te brengen:

Onderzochten de markt en concurrenten om strategische positioneringskansen te identificeren
.png)
Ontwierpen een concurrentiestrategie en monetisatiemodel op basis van modernisering, differentiatie en klantbehoeften

Stelden we prijsmodellen en inkomstenkanalen voor die bijdragen aan duurzame bedrijfsvoering
Deze aanpak leverde een concreet actieplan op dat commerciële potentie koppelt aan lange termijn groeimogelijkheden.

Het project resulteerde in een concreet monetisatieplan en positioneringsroadmap. Picturae heeft nu helder inzicht in de doelgroepen, unieke sterke punten en verdienkansen. Met deze basis kan het bedrijf vol vertrouwen hun camera-calibratiesoftware lanceren en opschalen binnen de SaaS-markt.

"Hartelijk dank voor jullie aanpak, de samenwerking, de presentatie en het resultaat. Professioneel, op tijd, inhoudelijk spot-on en prettig om mee te werken: zo zou ik het team en de uitvoering van het project willen omschrijven. Wij zijn zeer tevreden! "
CEO Picturae B.V.