Case study

Technologische innovatie voor Marketing en E-commerce bij Holland & Barrett

Projectomschrijving

Voor de Nederlandse markt heeft de marketing- en e- commerceafdeling de ambitie om haar activiteiten te optimaliseren met behulp van technologieën zoals Artificial Intelligence (AI) en automatisering. Dit project was gericht op het ondersteunen van deze ambitie door de bestaande technologische toepassingen te evalueren en kansen voor verbetering te identificeren.

Holland & Barrett is een Britse retailorganisatie van natuurlijke gezondheids-en welzijnsproducten met een sterke aanwezigheid in Europa. Het bedrijf richtzich op het aanbieden van hoogwaardige producten en deskundig advies aanklanten.

Onze aanpak bij H&B

Voor de marketing- en e-commerceafdeling van Holland & Barrett Nederland hebben we het project uitgevoerd om te onderzoeken hoe technologische innovaties kunnen bijdragen aan het verbeteren van marketingactiviteiten. De focus lag op het analyseren van interne processen, het vinden van verbeterpunten en het vergelijken van de huidige aanpak met die van andere bedrijven binnen de sector. Het doel was om een strategisch plan te ontwikkelen waarmee marketingactiviteiten efficiënter en effectiever kunnen worden uitgevoerd.

De doelstelling van het project was om de marketing- en e-commerceafdeling van Holland & Barrett Nederland te versterken door het inzetten van technologieën die AI en automatisering benutten. Deze technologieën moesten zowel de huidige activiteiten ondersteunen als nieuwe mogelijkheden openen voor innovatie en groei.

Technologische implementaties: AI, Data Analytics & data visualisatie

Het project heeft uiteindelijk waardevolle inzichten opgeleverd over de huidige situatie van de marketing- en e-commerceafdeling van Holland & Barrett Nederland. Dankzij de interne interviews met de afdeling, het externe onderzoek en de benchmarking zijn praktische verbeterpunten en kansen voor innovatie geïdentificeerd. Verschillende kansen op het gebied van Artificial Intelligence (AI), automation workflows, advanced data analytics en dashboarding worden momenteel verder verkend en in samenwerking met Generation C uitgewerkt, in de praktijk ontwikkeld en potentieel uitgerold in Nederland om de marketing- en E- commerce activiteiten van Holland & Barrett te versterken en op de voorgrond te blijven en hun recente groei in de Nederlandse markt door te zetten.

"De samenwerking met Generation C was erg fijn – ze zaten dicht op de bal, dachten scherp mee en daagden ons uit op het gebied van AI binnen e-commerce en marketing."

Alex Bogers

Commercial Strategy Analyst